Ders Çalışma Taktikleri – 1

Merhaba,

Bir önceki yazımda bir türlü ders çalışamıyorum sorusunun cevabını vermiştim. Artık ders çalışmaya hazırsın ancak sanırım biraz teknik bilgiye ihtiyacın var. Teknik bilgiler her zaman can sıkar değil mi? Biliyorum bence de…

Ancak şimdi öğreneceğin bilgiler hiç sıkıcı olmayacak emin olabilirsin. Hatta seni başarıya bir adım daha yaklaştıracak! Bundan sonra tüm dikkatini vererek ve süzerek okumaya gayret göster. Bende maddeler halinde sana ders çalışma taktikleri vereyim. 🙂

Ders Çalışma Taktikleri

  • Ders çalışırken asla bir şeyler yeme. Hani özeniriz ya filmdeki zengin çocukların annesi oğluna sürekli atıştırmalık getirir falan… Sakın özenme onlara çünkü onlar yanlış yapıyor. Şimdi şöyle düşün bilgisayarın sadece bir programı çalıştırdığında mı daha hızlı yoksa birden fazla programı çalıştırdığında mı? Aynı şey beynimiz içinde geçerli. Tabii bilgisayarla karşılaştırmak biraz hakaret olacak ama. 🙂
  • Ders çalışmadan önce odanı güzelce bir havalandır. Beynin yakıtı oksijen ve glikozdur.
  • Telefonunu annene ver ve mümkün olduğunca teknolojik aletlerden uzak dur. Dikkatini dağıtacak her şeyden uzak dur. Dikkatin dağılıyor mu? Hemen hedeflediğin mesleği gözünün önüne getir. Motivasyon kazan.
  • Duvarında dikkat dağıtıcı bir şey olmasın. Hatta dikkatini toplayacak bir şeyler olsun. Ders notları ve güzel bir motivasyon yazısı harika olur!
  • Dersine çalışırken gelecekte olabilecek kötü düşünceleri aklına getirme. ”Ay sınavı kazanamazsam tüm çalıştıklarım boşa gidecek .ss” Ya çalışmazsan zaten kazanma şansın sıfır. Emin ol yeterli çalışarak istediğin üniversiteye yerleşeceksin. Hadi yerleşemedin diyelim (olmaz ya) vicdan azabı çekmeyeceksin. Bu konuda Meşhur karınca deve hikayesi var. Bir gün karınca acele acele yolda gidiyormuş, deve sormuş nereye gidiyorsun diye. Karıncada Kabe’ye gidiyorum demiş. Deve alaycı gözlerle ”Sen o cılız bacaklarınla nasıl o kadar yolu gideceksin demiş. Karıncanın cevabı takdire şayan ”Varamasam da yolunda ölürüm!
  • Ders malzemelerin tam olduğundan emin olun. Sürekli kalkıp oturmak dikkatinizi dağıtır.
  • Derse başlamadan suyunuzu için tuvalete gidin. Sonra bi su içip gelmeniz 3 saat olmasın. 🙂 Ayrıca yemekten hemen sonra ya da açken çalışmayın.
  • Birine öğretecek gibi ders çalışın. Bilim insanları birine bir şey öğretmenin çok daha fazla akılda kalıcı olduğunu söylüyor. Sizde bunu uygulayın. Bende çok işe yarıyor. 🙂
  • İnternet’in gücünden faydalanın. Birçok kez bilgisayarınızı, telefonunuzu çok saçma işler için kullanıyorsunuz. Bir kez olsun açın araştırma yapın. Dersiniz hakkında ve gelecekteki mesleğiniz hakkında…

Başlangıç olarak vereceğim ders çalışma taktikleri bunlar. Umarım başarıya ulaşırsınız. Dünya’nın en gizemli ve önemli şeyi var sende beyin! Onu kullan.

2 Yorumlar

Yorum YAZIN

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

9 − four =